2011. április 24., vasárnap

Shopping túra

Tegnap bementük J.-vel Warringtonba és Altrinchambe. Warrington kb. 15-20 percre van tőlünk busszal, és elég gyakran járnak a buszok, így a közlekedéssel nincs semmi gond. A buszpályaudvar közvetlenül a shopping center mellett van, így sokat nem kellett gyalogolnunk, valamint van egy nagyon aranyos sétálóutca is. Olyan mint nálunk a Váci utca. Rengeteg üzlet van, nagyon jó árakkal! Végig jártuk a plázát, vettünk egy SIM kártyát a telefonomba és 3000 percet ingyen hívhatok magyarországi vezetékes számot. Feltöltöttem még 10Ł-tal, hogy  el tudjanak érni itt is. Egyébként a telefontársaság olyan, hogy minden feltöltésnél kapsz valami ajándékot. Én most az egy alkalomra szóló spa/wellnes napot választottam, de volt még ingyen vacsora lehetőség 2 fő részére, kozmetikai cikkekre utalvány, stb. Nagyon érdekes, hogy mindenhol kuponokat adnak. Pl. vásároltam egy térképet 2Ł-ért és kaptam hozzá egy 5 Ł értékű utalványt, ami a legközelebbi vásárlásnál beválthatok. Vettem egy üveg vizet és kaptam rengeteg McDonalds-os jegyet, amivel 2Ł-ért menüt mehetek. Van még 1 üveg borra is egy kuponom, ha legközelebb a Green Dragon pubban járok, szóval  ezekkel jó sok pénzt lehet spórolni.És ráadásul nagy kupongyűjtögető vagyok, pont nekem találták ki! :) Miután elintéztük a telefont, végig jártuk a plázát, legszívesebben minden üzletbe bementem volna, de annyi pénz nincs a világon, amennyit én tegnap elköltöttem volna! :) J. megmutatta az olcsó üzleteket, vannak ilyen 1Ł-os boltok, ahol (mily meglepő) minden 1Ł. Mint nálunk a 100 Forintos boltok. Itt viszont ezért a minimális összegért nagyon jó dolgokat lehet venni. Pl. 400 ml-es Elseve sampon 1Ł, a nagy kiszerelésű Johnsons babaolaj szintúgy, a parfümöknek átlagban fele árban vannak mint otthon, a műszaki cikkekről már ne is beszéljünk! Édességet is nagyon megéri venni! Az alap élelmiszerek drágák valamint az utazás is (napijegy átszámítva 1000 forint körül van, viszont használhatod egész nap nem csak Warringtonban, hanem más városokba is, ahol a busztársaság jár). Nagyon fel vagyok háborodva a magyarországi árakon,mert itt minőségi dolgokat vehetsz olcsón, otthon viszont a legócskább cuccokat is aranyárban mérik. A fizetésekről inkább nem is beszélek, nem szeretném újra felidegesíteni magam. Szóval Warringtonba megnéztük a shopping centert, az ASDA-t (olyan mint a Tesco), a Wilkinson-t, a TKK Maxx-ot, valamint J. megmutatta, hogy hol van a Gym (edzőterem). Természetesen oda is van kuponom :) Utána elmentünk Altrinchambe, innen indulnak a villamosok (ami nálunk inkább a HÉV-nek felel meg), amikor szintúgy nagyon gyakran járnak. Ott is megnéztünk a sétálóutcát, azután jöttünk is haza, mert este el akartunk még menni pubbozni is, valamint vasárnap kora este van az utolsó busz. Volt egy nagyon vicces szituáció hazafelé. A buszvezetőnél van csak ajtó, így előre mentünk, közben magyarul beszélgettünk. Mikor leszálltunk láttuk, hogy a busz nem indul tovább, csak áll és a buszvezető kikerekedett szemekkel néz minket. Nagy sokára csak annyit tudott kérdezni a meglepettségtől, hogy "Ti magyarok vagytok?". Mi meg mondtuk, hogy igen és elkezdtünk beszélgetni. Kb. 2 percet állhatott a busz, amíg megtárgyaltuk a magyar buszvezető sráccal az élet nagy dolgait, és tovább indult a busz. Nagyon meglepett, hogy egy ilyen pici faluba találkozhatok még más magyarral is! De örültem neki, mostantól figyelni fogom mindig a buszvezetőket, hátha találkozom vele újra.
Iszonyú fáradtan hazaérkeztünk, utána vacsiztunk egyet és elmentünk a Green Dragon nevezű pubba. Hát, kb. mint a filmekben... Kívülről olyan mint egy lakóház (majd erről is teszek fel képet), belül pedig minden fa és kő, kandallóval, régi bútorokkal és jó kis hangulatvilágítással. Találtam egy linket, itt meg lehet nézni: http://www.vintageinn.co.uk/thegreendragonlymm/gallery/   Nagyon jó hely! Kár, hogy nálunk nincsenek ilyenek! :( 
Itt vannak a lányok keresztszülei, szóval most sokan vagyunk a házban. Tegnap itt volt K. öccse is, valamint a felesége. Ma már kevesebben voltunk, mivel J. haza ment Magyarországra. Ezúton is köszönök mindent, nélküled nem is tudom mit csináltam volna! Vigyázz magadra nagyon otthon! :) 
Ma itthon maradtam, kialudtam magam, délután pedig elmentünk egy szülinapi party-ra. F. és M. osztálytársának volt a szülinapja. Nekem elvileg nem kellett volna mennem, mivel szabadnapos vagyok, de nem akartam otthon ülni és mivel mondták, hogy nagyon örülnének, ha jönnék, ezért elfogadtam a meghívást. Egy hatalmas tornateremben volt a buli, ami tele volt vastag szivacsszőnyegekkel, mindenféle sport cuccal (trambulin; karikák voltak, amiken lehet húzódzkodni, ilyen ugrató cuccok, amiknek nem tudom a nevét, stb.). Olyan volt, mint egy iskolai tornaterem. Találkoztam egy másik au-pair csajjal is, egyből tudtam, hogy nem valamelyik a gyereknek a nővére. Már messziről lehet tudni, hogy ki az aki, nem innen való. Host-anyukám bemutatott neki, beszélgettünk egy kicsit, de ő hétfőn megy vissza Németországba (német csajszi volt), de mondta, hogy majd megadja a mail címem az új au-pairnek, aki a helyére jön. Ajánlott egy programot Hale-ben, szokott lenni havonta egyszer au-pair találkozó és megígérte, hogy elküldi a tudnivalókat.  Majd csak holnap fogok írni neki, mert már 11 óra van. Most jöttem fel a szobámba. Már említettem, hogy itt vannak a keresztszülők, nagyon aranyosak, holnap pedig K. anyukája jön látogatóba. Nagyon jól telt az este, vacsi után lent maradtam, csomó mindent kérdezgettek, éreztem, hogy szívesen vagyok látva, nem szeretnék, hogy felmenjek a szobámba, mert kíváncsiak rám. Rengeteg vicces sztorit meséltek, nagyon jókat nevettem, tényleg jól éreztem magam! A gyerekek korán elmentek aludni, és mi jó sokáig lent maradtunk az ebédlőbe. Volt borozgatás, nagy beszélgetés, meg minden, amit el nem tudtam volna képzelni az angolokról. Jó fejek, viccesek, nagyon érdeklődőek, és nem utolsó sorban türelmesek és segítőkészek. Ez főleg akkor jön jól, amikor nem jut eszembe egy szó angolul és kell jó pár másodperc mire kinyögöm. Érdekes, hogy a szülők nagyon ügyelnek rá, hogy a szabad napomon tényleg ne dolgozzak. Például le akartam pakolni az asztalt és mondták, hogy ne, ez a pihenőnapom, maradjak ülve. Persze ilyenkor is azért foglalkozom a gyerekkel, mert bejönnek hozzám a szobámba, de ilyenkor mindig megkérdezik, hogy zavarhatnak-e. Itt vannak 10 percet, azután ki is mennek, mert meg van nekik mondva, hogy ilyenkor a privát életemet élem. Az idősebb lánytól nagyon sok ölelgetést és puszit kapok, az ikrek közül M.-től is, F. még mindig kicsit távolságtartó, de nagyon kíváncsi rá, hogy mikor mit csinálok.
Holnap megyek egy kis felfedező útra a központba, I.-vel, aki itt lakik pár házzal arrébb és szintúgy magyar. Most már tényleg csinálok jó sok képet és felpakolom ide is :)

1 megjegyzés: