2011. április 18., hétfő

Folytatás. Még itthon :)

Kicsit megkésve folytatnám az 1. bejegyzésem. Hétfő este van, szerdán elkezdődik az angliai életem. Hétvégén meglátogattam mindenkit, akik fontosak, valamint elintéztem mindent az úthoz. Később írni fogok egy bejegyzést arról, hogy mi mindent kell elrendezni mielőtt kijön valaki au-pairnek. Igazából ezt a blogot azért indítottam, hogy a leendő au-pair-ek választ kapjanak a kérdéseikre, valamint, hogy az ismerősök nyomon követhessék az én kis életem is :) Én nagyon sok blogot átolvastam, és nagyon sok hasznos tanácsra leltem, viszont pl. arról nem írt senki, hogy mekkora bőröndöt érdemes venni. (előre megsúgom, én 90 literest vettem, ami bővíthető még +10 literrel; úgy néz ki elég is lesz :) ) Szóval próbálok majd ilyen kis praktikus dolgokat is leírni. 

A cuccaim 3/4 részét már bepakoltam, minden hivatalos dolog elintézve, holnap még vár egy fogászati kezelés - igen, múlt pénteken még egy gyökérkezelés beficcent, csak hogy minden tökéletes legyen - és utána tényleg már csak az izgulás van hátra. Ajándékok sikeresen kipipálva, szóval alapvetően indulásra készen állok.

Akkor a családról pár szót. Van egyszer az anyuka, K., valamint az apuka, P., és 3 (remélhetőleg tündéri) kislány. A nagy lány 7 éves, R., és egy 5 éves ikerpár, F. és M. Tudom, elég személytelen, hogy nem írom ki a neveket, de a személyiségi jogok miatt nem akarom, mert hallottam, hogy nem egy au-pair-nek törölnie kellett ezért az egész blogját, mert mindenki beazonosítható volt és a házról/gyerekekről/családról fotókat rakott ki. A napi munkám úgy fog kinézni, hogy 7.30-9 között segítek készülődni a gyerekeknek a suliba, 9-15 között kisebb házimunkák, nyelvsuli, stb., 15-18 között pedig tanulás a lányokkal, játék.  Szerda, szombat és vasárnap off, tehát 4 nap lesz a tényleges munka.A fizu nagyon korrekt, suliszünet alatt többet fogok kapni, valamint extra pénzt adnak, ha kivasalom a szülők ruháit is. 4 hét fizetett szabim lesz, és ha kijön hozzám valaki, akkor elszállásolhatom a házban. 

Az angol... Mumus. Csak így, egyszerűen :) Ahogy azt már olvashattátok az előző bejegyzésemben az angol miatt fogok kimenni. Egyszerűen itthon nem vagyok képes fejleszteni magam. Ráadásul a napi szókincsem is igen hanyatló félben van, mivel a munkahelyemen napi szinten kellett használnom a szakmai angolt, így eléggé lekorlátozódtam a "maternity leave (szülési szabadság), sick leave paper (táppénzes papír), offer (ajánlat), taxable income (adóköteles jövedelem), és hasonló szavakra. Szóval a szakmai szókincsem elég aktív, viszont kétségeim vannak, hogy egy sarki kisközértben tudnék-e vacsi-hozzávalókat kérni. El is képzeltem, hogy az első esti mese, amit majd a lányoknak mondok, az a magyarországi GYES-rendszerről fog szólni :) Azt szép folyékonyan el tudnám mondani nekik :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése