2011. április 29., péntek

Hétköznapok eseményei

Már 9 napja itt vagyok, és kezd kicsit honvágyam lenni. Nem azért, mert rosszul érzem magam, sőt, inkább csak a tudat, hogy az elkövetkezendő 1 évben távol leszek az otthonomtól. Eddig nem éreztem, hogy haza szeretnék menni, de már kezdi elveszíteni a nyaralás hangulatát az ittlétem, főleg miután tegnap 4 órán át vasaltam és akkor tudatosult bennem, hogy nyaraláskor nem szoktam vasalni, ez valami más. Tudom, furán hangzik. Szeretek itt lenni, de mégsem az otthonom. És nem is lesz az, még átmenetileg sem, hiába töltök itt 12 hónapot. Vagyis csak 11-et, mert 1 hónap fizetett szabim van, amit tuti ki fogok használni! :) És hiányoznak az otthon maradtak! Tegnap a barátommal webkamerán keresztül beszélgettem és annyira rossz volt látni a szobát! Biztos enyhülni fog ez az érzés, csak most kezdem felfogni, hogy milyen nagy döntést hoztam ezzel, hogy kijöttem ide ilyen hosszú időre.
Amúgy a hétköznapokkal nincs semmi gond, az első két reggel volt egy kis sírás F. részéről, szegénynek összezavartam a napi ritmusát. Mondjuk ő a leghisztisebb, lehet, hogy alapból ennyit szokott sírni. Meg is kaptam már tőle, hogy You’re just a guest! (Te csak egy vendég vagy!), de teljesen megértem, hogy ezt mondta. És szerintem az ő részéről van csak normális reakció, a másik két lány 100%-ban elfogadta, hogy én vagyok J. (előző au-pair) helyett és nem is próbálkoznak semmivel. F. megcsinál mindent, amit mondok neki, nem beszél vissza, bármi van, tőlem is kér segítséget, beszélget velem, alapvetően nincs semmi gond, csak ugye a két másik kislány ölelget, puszilgat és F.-nél meg kell harcolnom érte, hogy elfogadjon. És szerintem ez a normális. Csak nyilván egyszerűbb lenne, ha ő is olyan lenne, mint a testvérei.
Ma volt William és Kate esküvője, délelőtt lementem az ebédlőbe, mindenki a tévére volt tapadva és úgy nézték, mintha az ufók földre szállását közvetítenék élőben! Persze szép volt, csak itt teljesen más a kultúra, nagyon tisztelik a királyi családot és azt az egész politikai rendszert, amiben élnek. Az üzletek tele vannak a Pár arcképével díszített ajándéktárgyakkal, a kispárnától kezdve, az arcképes fogpiszkálón át tényleg mindent lehet kapni!
A napjaim egész jól telnek, nincs sok dolgom. Mivel a héten hétfő szünnap volt, a szerda nekem off alapból, és a mai nap is szünet, a királyi esküvő miatt, ezért a héten összesen 2 napot dolgoztam csak, kedden és csütörtökön. Kényelmesen megcsináltam a házimunkákat, kitakarítottam mindenhol és vasaltam. A szülők cuccait is vasalom, ezért + 15Ł-ot kapok hetente az alap fizumon kívül (átszámítva kb. 20.000 ft havonta). Szerencsére nem kényszeres ruhacserélgetősek, így nincs olyan sok vasalni való. Annyi furaság van, hogy az ágyneműket is ki kell vasalni, de anyukámtól megtudtam, csak nekem fura, mivel ő is vasalja otthon! :) Megkaptam az első fizum múlt hétre is. Múlt hét szerdán jöttem, tehát csak 2 napot dolgoztam, már amennyire azt annak lehetett nevezni. Még itt volt J., és ő csinált mindent, mert megmutogatta, hogy mit, hogyan kell csinálni. Ettől függetlenül egész heti fizut kaptam, szóval örültem neki nagyon! A délutánokat a lányokkal töltöm, hazabotorkálunk a suliból kb. 4-re, utána 6-ig én vagyok velük. Reggel pedig 1,5 órát töltünk együtt, ami reggelizéssel és készülődéssel telik. A köztes időben pedig a lakást takarítom, hétfőn alsó szint (nappali, konyha, játszószoba, wc, mosnivalókat betenni a mosógépbe majd teregetés), kedden vasalás, szerda off, csütörtök gyerekszobák (2 szoba, 1-1 fürdővel), pénteken pedig amiket lusta voltam az előző napokban megcsinálni! :)
 Így soknak tűnik, de akkor nézzük egy hétfőmet: a konyhába  és az ebédlőbe annyi a feladatom, hogy kicsit összepakoljak, berakjam a reggelről maradt koszos cuccokat a mosogatógépbe, letöröljem a konyha pultot és felmossam a követ. Nem kell se gáztűzhelyet, mikrót, ablakot, hűtőt pucolni, főzni, függönyt cserélni vagy ilyenek. Az ebédlőbe letörlöm az étkező asztalt és felmosok. A nappaliban letörölgetem a port, felporszívózom, megigazítom a díszpárnákat. A játszószobában egyébként is káosz van mindig, így csak a földről felszedem a cuccokat, kicsit összepakolok, hogy ne legyen minden szanaszét, majd itt is porszívózok. Max. 15 perc. Az alsó szinten van még egy wc is, lefertőtlenítem, lemosom az ablakpárkányt és a csapot, majd felmosok. Az előszobát szintúgy csak felmosom. Mindezt kényelmes tempóba kb. 1,5 óra alatt meg lehet csinálni. Egyébként a családnak mindegy, hogy mikor mit csinálok, a lényeg, hogy heti egyszer minden helyiség ki legyen normálisan takarítva. Tehát nem szakadok meg a munkába. Amikor nyelvsuli lesz, akkor sem fog változni semmi, mert úgy is szerdán lesz, ami nekem alapból szabadnap. Megnéztem a nyelvsulit, szeptembertől fogok járni, 3 hónapra 150Ł lesz. Heti egyszer 1,5 óra. Lehet, hogy többször kellene mennem, de majd még meglátom. A lányoknak a nyári szünet július 27-től lesz, augusztus 30-ig, akkor egész nap velük kell majd lennem. Ilyenkor emelnek egy kicsit a fizumon, nyáron 100Ł-nál többet fogok kapni. Viszont fárasztóbb is lesz, mivel a házimunka mellett kell majd a gyerekekkel foglalkoznom. Meglátjuk, hogyan fogom bírni. Már most is fura, hogy hirtelen lett 3 gyerekem, de még furább lesz, hogy nyáron nem tudom majd lepasszolni őket a suliba, hanem tényleg 10 órákat velük kell majd lennem. Most még jó, mert nekem csak szórakoztatnom kell őket (vagyis el vannak magukban is) és figyelnem rájuk, hogy ne legyen semmi baleset vagy összeveszés. Még szerencse, hogy itt nem 3 hónap a nyári szünet, csak 1! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése